Thursday, May 31, 2012

Benim Hayali Albümüm

Hayatımın bir döneminde rock star olmayı istemiştim. Şu vakitten sonra olamayacağım, olsam da aşağıdaki şarkıları söylemeyeceğim için çalışmalarımı burada yayınlamakta bir sakınca görmüyorum. Hayalimde bir "bedroom rocker"dım. Odamda, yatağın üzerinde, perdeler çekili, gitarımı tıngırdatıp, şarkılar söyleyecek, laptop'umla kayıtlar yapacaktım. Kısa albümleri severim. Bence ideal bir albüm 30-35 dakika civarında olmalı. 5 şarkı ön yüzde, 5 de arkada.


1. Hafta Sonları

Cuma akşamı
İş çıkışı, Kadıköy-Beşiktaş arası
Vapurun sıkışıklığı

Yalnızlık tak etmiştir canına
Bilmiyorum sanma 
Çok pişmansın beni bıraktığına

Kapını şimdi çalsam
Atlarsın boynuma,
Af diler
Kapanırsın bacaklarıma

Biliyorum.
Biliyorum.

Buradan bile duyuyorum
Nefesini duvarların ardında
Ağlamışsın galiba
Hayat zordur demiştim bir keresinde
İnanmamıştın bana

Yavaşça çıkıyorum merdivenleri şimdi

Elinde bir şişe içki, 
Koşarak geçiyor yanımdan salağın teki

İnanmazdım böyle güzel gözükeceğine
Bir merdiven aralığından

Soluk ışıkları altında dönüyorum
Eve, sokak lambalarının 
Ağlarım sabaha kadar herhâlde

Eğer televizyonda da iyi bir şey yoksa…

2. ...

Bu hikâye o kadar sıradan ki
Anlatmaya gerek yok.

3. Hayatımın Aşkı

Bir kız var
Hayatımın aşkı
Tango kursları
Gezmiş tüm Avrupa’yla Japonya’yı…
Salonundan boğazı gören
Bir evi var,
Londra’daki babasından
Her ay para yatan bir hesabı
CD'lerinin hepsi orijinal,
Şimdiyse sadece plak alıyor sahaflardan
Bowie’den, Jarman’dan bahsediyor hiç durmadan
Proust kasetleri dinliyor Fransızcasından
Bitki tohumları yiyen bir vejetaryen

Ben başıboş dolaşıyorum
Ellerim cebimde
Ezilecektim az daha tramvaya
Bakarken sinema afişlerine

O ise hep meşgul
Karar verirken gideceği yere
Düşmüyor festival programı elinden

Hali yok yürümeye yağmurda
“Hem ne gerek var?” diyor bana
“Şemsiyem varken yanımda..”

“Neden kopardın o çiçekleri?”
“Neden taksiye binmedin?”
“Ben ipek pijamaları severim.”

Bazen birden fazla dünya varmış gibime geliyor.

4. Bir Lou Reed Şarkısı

Dinle beni
Söylüyorum sana
Eğer evlenirsen onunla
O kadar aptal olacak ki çocukların
Kendi ellerinle
Öldürmek zorunda kalacaksın onları

5. ...

Bıktım aşk şarkısı yazmaktan
Bu kaçıncı?
Bu kaçıncı?

6. Genç Pop Yıldızı Okan Bayülgen’den İntikamını Alacak

Yepyeni bir pop yıldızıydım
Tarkan’nın tahtına adaydım
Çağırmıştın beni programına
Vurmuştun yerden yere sonra

Hatırladın mı?

Sen okumuş bir adam, ödüllü bir oyuncu
Bense orta sondan terk etmiştim okulu
İkinci televizyon programımdı
Anlatmak istediklerim vardı
Stüdyodaki üniversiteliler ah,
Nasıl da kahkahadan kırılmıştı

Bilemedim
Cumhuriyetin kurulduğu tarihi
Ve meclis başkanının adını
Yanlış söyledim AB ve İETT’nin açılımını
En kötüsü de...
Kahretsin
Notaların sayısını!
Davul eğlenceli bir ritm çaldı
Herkes seni alkışlarken
Yönetmen araya reklâmları aldı

Belki senin için sadece bir oyundu
Ardından cipine atlayıp
Soluğu Layla’da aldığın
Bense utancımdan yerin dibine geçmiş
Sabaha kadar ağlamıştım
Hayrandım sana Bayülgen
Zeki, kararlı bir adamdın
Alaylarla baş başa kalınca anladım
Meğer ne kadar da acımasızdın
Etiler’den, Ortaköy’e, oradan Beyoğlu’na düştüm
Gene de yılmadım
Tam üç sene geçti
Her gün bir Hürriyet, bir Sabah aldım
Tuna Kiremitçi’nin tüm yazdıklarını okudum
Ahmet Altan, Ayşe Arman, Perihan Mağden
Tüm bakanlar kurulunun adını sayarım ezberimden

Şimdi yeni bir hit’im var
İsmi “Seveceğim Seni Sonsuza Kadar”
Ve inan bana intikamımı alacağım
Okan Bayülgen 
Hazırım Zaga’ya
Televizyon Makinesi'ne
Veya her ne halt ise

Altı kere yedi kırk iki
Ekmek üç yüz bin lira
Cumhurbaşkanımız Necdet Sezer
Son okuduğum kitap “Şu Çılgın Türkler”
Dünyada 7 kıta, alfabede 29 harf var
Dünya yuvarlak ve güneşin etrafında döner!

(koro)

Ve

Genç Pop Yıldızı Okan Bayülgen’den İntikamını Alacak
Genç Pop Yıldızı Okan Bayülgen’den İntikamını Alacak
Genç Pop Yıldızı Okan Bayülgen’den İntikamını Alacak

7. Türk Lokumu 

Gelsene be Pete buralara
Bakamıyor bu İngilizler sana
NME’de okudum
İçeri düşecekmişsin galiba
Söyle bu kaçıncı ya?

Gezer tozarız biraz
Kafanı toparlarsın
Güneş parlak, hava açık
Benzemez hiç İstanbul
Liverpool, Manchester yahut Londra’ya
İyi bakarız sana, moralin düzelir
Hem kimse tanımaz seni buralarda

Hesaplıdır
Bir bira iki sterlin kadar
Biraz Beyoğlu’nda takılırız
Tünelde darbuka falan bakarız
Uyarsa bizimkilerle
Halı sahada maç ayarlarız

Cem Karaca, Erkin Koray
Kimbilir ilgini çeker belki
Mevcut Pandora’da
Orhan Veli’nin İngilizcesi

Güneye ineriz sıkılınca
Didim, Bodrum, Marmaris
Annemlere de uğrarız geçerken
Ev yemeği yeriz,
Ama sakın meraklanma
Yatıya kalmayız
Israrcı olsalar da

Kate’i de getir istersen
Belki o da bir arkadaşını ayarlar bana,
Ne dersin ha?
Bak önceden söyleyeyim
Hayatımda görmedim kokain,
Ot buluruz ama

İstanbul-Londra, tek uçak 
Hadi atla gel
Harap etme kendini oralarda

Güneş parlak, hava açık
Benzemez hiç İstanbul
Liverpool, Manchester yahut Londra’ya

La la la...
(Islık)

8. Seksi Şarkı

Bakıyorum sırtındaki benlere
Bir yıldız haritasına bakar gibi
Büyülenmiş
Parmaklarımı dolaştırıyorum üzerlerinde
Şehvetle
Bir körün Madam Bovary okuması gibi

9. A. E.’ye Hayali Şarkı

Gece geç vakit
Bir barda tanıştık
Çevresinde altı kişi vardık
Bir şiir kitabı yayınlamış
Romanlar çevirmişti
Paris’de yaşamış
Çok içki içmişti
Bir dergiye yazılar yazıyordu
Sayfasını bir mankene vermişler
Üç kuruş teliften de etmişler

Beş parasızmış
Annesinin yanında kalırmış
Sevgilisi
İçki yüzünden ondan ayrılmış

Güneş doğana kadar Picasso’dan konuştu
Brecht’den, Shakespeare’den
Fikret Mualla, Abidin Dino ve Nâzım Hikmet’ten
İspanyol anarşistlerinden
Ve hapiste geçen günlerinden 
İhtiyar
Geçen sabah rastladım ona
Pijamaları üstünde, gazete ve şarap alırken bakkaldan
Meğer aynı mahallede otururmuşuz
Hatırlamadı beni
Geçti gitti yanımdan yavaşça
Yüzünde bir peygamber gülümsemesi

10. Çok Uzaklarda

Çok uzaklardayım vatanımdan
Doğduğum yerde yaşıyorum hâlâ

No comments: