Wednesday, November 16, 2011

Festival'den...

Cine Days, Üsküp'ün resmi film festivali değil... Daha çok İstanbul'daki Film Ekim'ine denk düşüyor diyebiliriz... Şimdiye kadar izlediğim filmleri aşağıya not aldım.

Shame (Steve McQueen)
Steve McQueen'in ilk filmi "Hunger" hakkında pek çok olumlu eleştiri okumuş ama seyretme imkanı bulamamıştım. "Shame" hiç fena bir film değildi. Konusunun zorluğuna rağmen... 

Le Havre (Ari Kaurismaki)
Bu Fransızca filmi Makedonca alt yazı ile seyrettim ve haliyle genel hikaye izleği dışında çok bir şey anlamadım. Ama elbette Kaurismaki iyi bir yönetmen. 60'lı yılların film estetiğini, renkli filme adapte etmesi müthiş. Her sahne sanki bir tablo.

Melancholia (Lars Von Trier)
Sinemasına özel bir ilgim yok. Hatta bu filmi görme sebebim oldukça boş vaktimin olmasıydı. Ama sonuçtan oldukça memnun kaldığımı itiraf etmeliyim. Başlangıç ve final sahneleri özellikle etkileyiciydi, ama arada da hiç boş kalmıyorduk.   

Bir Zamanlar Anadolu'da (Nuri Bilge Ceylan)
Hakkında o kadar çok olumlu şey okudum ki bu filmin... Açıkçası çok heyecanlıydım görmeden önce. Sonuç hayal kırıklığı oldu. Filmin gece geçen ilk bölümü görüntü açısından bence berbattı. Ses kötüydü, çoğu yerde söylenenler anlaşılmıyordu. Bu tür teknik meseleler genelde arka planda kalır benim için ama burada çok gözüme battı... (Hatta sinemada-projeksiyon makinesinde mi bir problem var diye bile düşünüyorum, ama kaç gündür de pırıl pırıl filmler izliyorum orada.)
Bence oldukça iyi bir fikirden yola çıkılmış. Ancak senaryonun o oranda başarılı yazılmadığını düşünüyorum. Hatta görüntülerin de iyi olmadığını iddia ediyorum. Benim onun en sevdiğim NBC filmi "Uzak". Orada daha küçük ölçekte bir konuyu daha yoğun ele alabilmişti. Burada ise insana dair fazla sayıda mesele var. Ve onları birbirine anlamlı şekilde bağlayıp, bir ürün ortaya koymayı başaramamış. Belki filmlerin yanında biraz edebiyat da çalışabilir.

Circus Columbia (Danis Tanovic)
Biz sanırım onu en kolay "No Man's Land" filmiyle hatırlarız. "Yugoslav" yönetmen (Bosna Hersek'te doğmuş) Danis Tanovic'den Yugoslavya İç Savaşı'na, parçalanmaya, bölünmeye dair yeni bir film. Oldukça başarılı. Yer yer komik. Yer yer hüzünlü... Eğer seyretme imkanı bulursanız tavsiye ederim. Burada salon oldukça boştu. 

(Devamı gelecek...)

No comments: