Thursday, December 26, 2013

Ak Koyun Kara Koyun Belli Oldu: İşte Yılın En İyileri

Bu listeyi facebook sayfama da koymayı planlıyorum ama bu açıklamaları yapmadan... Dolayısıyla bu çok özel açıklamalardan sadece sizler yararlanacaksınız. 

Alın size işte bir yılbaşı hediyesi!!



1. Kurt Vile - "Walkin On A Pretty Daze"

Kurt Vile'in bir önceki albümü de çok iyi eleştiriler almıştı, ona o zaman pek ısınamamıştım. Sonra tekrar döndüm ve yine ısınamadım. Bu albüm ise başka, bambaşka...  Bazı şarkıları "killer" olarak adlandırıyorum.

2. Kayne West - "Yeezus" 

Kayne West şımarık, mımarık, itirazım yok... Ama "Yeezus" rap albümlerinin "Kid A"i gibi bir şey... Belki bu sene konserine de gitttiğim için biraz torpil geçiyorum, ama ilk beşten aşağısı kurtarmazdı bu minimalist şaheseri...


3. Daft Punk - "Random Access Memories"

Bu albüm bir pop albümü nasıl olur cümle aleme gösterdi bu sene.

4. Arctic Monkeys - "AM"

İlk dinleyişte, enerjiden yoksun demiştim, ama sonra  anladım ki, çocuklar büyümüş. Bu olgunluk albümü, kesinlikle klasikleşecek. 

5. Janelle Monae - "The Electric Lady"

Rihanna ile Pink Floyd arasında bir yerlerde!

6. Bilal - "A Love Surreal"

Saykodelik bir "Still Got The Blues".
7. Julian Cope - "Revolutionary Suicide"

Deneysel rock'da zirve... Ve çok acayip lirikler.   

8. Drake - "Nothing Was The Same"

Bu çocuk nasıl rap yapacağını biliyor.
9. Justin Timberlake - "The 20/20 Experience"

Çok düşündüm, bu albümü en iyiler arasına alacak medeni cesaretim olup olmadığını... Sözlerini bilemiyorum, ama müzik gayet iyi...

10. The Child of Lov - "The Child of Lov" 

Bir çeşit TV On The Radio.
11. Vampire Weekend - "Modern Vampires of the City"

Bisiklet sürüp bu albümü dinlediğim günü unutamam!

12. King Krule - "6 Feet Beneath the Moon" 

Dünyaya düşen adamdan hem tuhaf hem muhteşem şarkılar.

13. Queens of the Stone Age - "…Like Clockwork"

Çölde yetişen çiçek.

14. Danny Brown - "Old"

Süper rap. 

15. Franz Ferdinand - "Right Thoughts, Right Words, Right Actions"

En eğlenceli albüm.

16. Earl Sweatshirt - "Doris" / Chance the Rapper - "Acid Rap"

17.  Arcade Fire - "Reflektor"  

Arcade Fire, daima çok uğraşıyor albümleri üzerinde... "Reflektor" yılın en iyi albümü değil, ama o kadar uğraşılınca...

18. David Bowie - "The Next Day"

Yılın en sevdiğim şarkılarından birisi "Valentine's Day" oldu.

19. Dr. Dog - "B-Room" 

20. Pretty Lights - "A Color Map of the Sun"  

Eğer ben bir dans albümüne takılmışsam, o hakikaten iyidir demektir. Çünkü, genelde takılmam.

No comments: