Saturday, September 07, 2013

Kısa Kısa

Bu hafta, "Kısa Kısa" köşeme şu isimleri konuk ediyorum:

Franz Ferdinand
Franz Ferdinand: Yeni albümüyle bana harika vakit geçirttiler, geçirtiyorlar. Kendilerine sonsuz teşekkür.

Babyshambles

Babyshambles: Babyshambles'ın ilk albümü bildiğiniz gibi bir dizi EP'nin, single'ın birleşimden oluşmuştu... Tıpkı Pete gibi yaralı bereliydi... (şahaneydi) İkinci albümde grup daha derli toplu, daha parlak bir albüm yaptı... (güzeldi) Bu üçüncü albümse ikisinin ortalaması gibi.

Pete Doherty'nin solosuna hayran olmuştum vaktinde. Bu Babyshambles albümü de gayet güzel. Özlemişim be Pete...

Arctic Monkeys: Olgunlaştılar, demiştim

Arctic Monkeys: Son albüm "AM". Önce bana fazla ciddi, fazla soluk geldi. Ama dün akşamdan itibaren içine girdikçe farkettim ki, harika  bir olgunluk albümü çıkarmışlar. İlk albümden sonra da hep güzel şarkılar yaptılar, ama ben hala bir "Fake Tales of San Francisco" enerjisi arıyordum... Diyeceğim o enerji ilk albümde, ama bu son iş de mükemmel.

Janell Monae
Manelle Monae: Fuck Rihanna, Try Monae... R&B'nin Pink Floyd'u gibi kız. Albümde Prince de var. Daha ne olsun. Mükemmel.

Peki, en çok beğendiğim bir köşem de, bidiğiniz gibi, "Dinlemeden Beğendim". Ne yapıyorum bu köşede, kısaca hatırlatayım: Bazı çok sevdiğim adamlar, kadınlar var, onların albümü, filmi çıktığında izlemeden, dinlemeden çok beğeniyorum... Aşağıda beni heyecanlandıran bazı isimler ve yeni albümleri var:

Mark Lanegan
 
Jah Wobble ile Marconi Union, müzisyenler stüdyoda yoğun bir çalışma sürecindeler
 
"Imitations" ile Mark Lanegan, "Anomic" ile Jah Wobble&Marconi Union. (Marconi Union kim bilmiyorum ama çok düzgün bir insandır eminim. Bu arada bu albüm Mayıs'ta, Haziran'da çıkmış ve Wobble'ın son albümü bile değil!!!)

Sonradan gelen not: "Imitations" bir cover albüm, Lanegan modern adledebileceğimiz şarkıları folk/country sularında yüzdürüyor. En bilinen şarkılar değil seçtikleri: Nick Cave, John Cale, Greg Dulli... Eskilerden Neil Sekada, Jacques Prevent, Kurt Weill bestelerini inci gibi dizmiş yeniden. Ama bu konuyu konuşmuştuk sanırım daha evvel, folk/country bize biraz ters gibi, gibi... Bazı bazı...

No comments: