Sunday, April 21, 2013

Berlin II


 

O çok süper müzeden iki de Joseph Beuys işi size.




Hayvanat Bahçelerini de severim. Berlin'de de bir hayvanat bahçesi ziyaret ettim. Benim bakış açıma göre bu şekilde, sadece Berlin'e değil Afrika'ya, Avustralya'ya, Kızıldeniz'e de gitmiş oluyorum.
Yukarıdakiler denizanaları... Gerçekten muhteşem gözüküyorlardı akvaryumlarında.


Yukarıdaki satranç setini Bauhaus müzesinde gördüm. Orijinali Josef Hartwig tarafından 1924 senesinde yapılmış. gerçekten bayıldım. Hediyelik eşya dükkanında 470 Euro gibi etiketle satılıyordu. Tahtayı ve taşları ayrı ayrı fiyatlandırmışlar. 179 Euro'luk etikete bir anda 289 daha eklenince. Bütçemi aştı... Bu müzenin hediyelik eşya dükkanındaki her şey muhteşemdi kanınca... Ama aşırı da pahalıydı. Yani bu satranç tahtası zamanında basit, ucuz, sağlam, kullanışlı olması için tasarlanmış... Şuradan bol bol bilgi alabilirsiniz: http://www.bauhaus.de

Ayrıca şuradan da modern sanat ile satranç takımları arasındaki ilişki üzerine güzel bir yazıya ulaşabilirsiniz: http://blogs.smithsonianmag.com/design/2013/04/when-modern-art-met-the-classic-chess-set/





Le Corbusier'in Berlin'e yaptığı toplu konut. (Bunun daha ünlüsü Marsilya'da...) Bisikletimle gittim. Gördüm. heyecanlandım. Aslında Mies van der Rohe'nin müzesini daha yeni görmüştüm. Ama o merkezdeydi, Corbusier'in konutu ise oldukça merkez dışında... Görebileceğimi düşünmezdim. Aşağıda bu sanat eserine yapılan ekleri görebilirsiniz. Şiddetle kınıyorum bunu yapanları!!!
Aslında bu uzun bir konu... Yani bir Picasso resmine dur bakayım şurasına biraz daha boya süreyim demezsiniz. Ama bir mimari eser, aynı zamanda kullanıcıları da aittir... Ve onu bazen değiştirebilirler... Aslında şahane bir kitap vardı: "How the Buildings Learn"dü ismi galiba. Yapıldıktan sonra binaların geçirdiği değişim ve gelişimleri anlatıyor. Okuma imkanım olmadı ama çok istiyorum. Aşağıda bu "korkunç" ekleri görüyoruz. Bu arada, binayı benden başka ziyaret eden iki kişi daha vardı. Onlar çıkınca ben de binanın içine girdim. Ne de olsa bir konut ve hala kullanıyor burası. Böyle çok insan olmalı ki, girişe küçük bir galeri de yapmışlar, binanın inşası ve Le Corbusier ile ilgili bilgiler veren...


Aşağıdaki resimler 1936 Berlin Olimpiyatları'nın yapıldığı yer. İşte burayı göreceğim hiç aklıma gelmezdi. Şu anda Herta Berlin'in stadı olarak kullanıyor. Nazi anılarıyla dolu olduğu için uzun süre atıl olarak kalmış.










Yukarıdaki levhalardan Hitler ve arkadaşlarının isimlerini silmişler....





No comments: