Sunday, December 04, 2011

Taksirat 13

Üsküp - Rock'n'Roll City 


Taksirat Üsküp'teki bir müzik (ağırlıklı olarak rock, rap ve elektronik) festivali... Yaklaşık bir hafta sürüyor. Bu yıl 13.sü düzenleniyor. Yukarıda gördüğünüz gibi The Residents gelmiş bu festivale... Diğer isimlerden The Stranglers en ilgimi çeken. Bazıları Türkiye'yi de ziyaret ettiler daha önce, mesela Manu Chao ya da Iggy Pop gibi.  


İlk çıkan grup yukarıda fotoğrafını görebileceğiniz TB Traceri'ydi... Pardon, onlardan önce bir grup daha çıkmış (Verka) olabilir, ben biraz geç gittim. Soliste dikkatli bakarsanız lisedeki müdür yardımcınızı görebilirsiniz. Ama bunun manası kötü çaldıkları falan değil. Tam tersine bence çok iyi bir punk konseri verdiler. Şarkıları basit ama güçlüydü. Ayrıca sahnede çok rahatlardı. Bayıldım. (YouTube'dan dinlemek mümkün Makedon grubu.)



Yukarıdaki iki fotoğraf ise İsveçli rap-metal ekibi Clawfinger konserinden. Adamlar seyirciyi coşturmayı bildiler. Ben onları '90'ların ortalarında çıkardıkları birkaç hit'ten hatırlıyorum. Ama pek dinlemişliğim yoktu. Eğlenceli adamlar olduklarını söyleyebilirim. Önce herkesi eller havaya yaptırdılar. Yapmayanları aşağı inip kovaladılar. Klaveyci özellikle dalgacı ve akıllı bir herifti. Bazen kendileriyle de dalga geçti.




Üçüncü çıkan grup Asian Dub Foundation. 2000 tarihli "Community Music" albümleri o zamanlar başucu eserimdi. Ancak daha sonra çok takip edemedim... Ama elbette saygım sevgim sonsuzdur.

Dördüncü konseri (Fat Joe adında bir eleman) izleyemedim. Çıktım. Taksideyken radyodan şöyle dediğini duydum: "Do you like this hip hop shit?!". Sonrasında fena bir müzk de yoktu hani. Ayrıca erken çıkarak Kaiser Chiefs'i de kaçırmış oldum. Hastaydım. T-shirt'le dolaşanlar da yok değildi ama ben iki kazak ve kabanla ancak duruyordum. Ayaklarım donmuştu. Ancak su içebiliyordum.

Üç gündür evdeyim. Güya dinleniyorum. Oysa gittikçe fena oluyorum...  

No comments: