Wednesday, August 10, 2011

Haftanin Albumu: "Happy Soup"

Baxter Dury - "Happy Soup"

Gene bir B tipi hatiram. Universitede bir arkadasim karisik bir kaset vermisti bana. Ikinci yuz kendi kaydettikleri bir parcayla basliyordu. Ben bunu dinlerken -daha once de kendisinden bahsettigim- ciks kuzenim yanasmis, kendinden cok emin bir sekilde ve asagilayici bir tonla dudaklarini buzerek, "cok zayif" demisti. (Yoksa ben mi dinletmistim? Hava atmak icin ben de dinletmis olabilirim. Hatirlamiyorum.) Bunun uzerine sinirlenip, "ama diger parcalar boyle degil" diyerek, kasedi ileri sarmis, guya diger sarkilari da onlar kaydetmis gibi kuzene dinletmistim. Fazla kurcalamamis, "bunlar iyiymis evet" deyip, uzamisti. (Bu karisik kaset zamaninin epey underground gruplarindan -buyuk cogunlugu Ingiliz`di herhalde- olusuyordu.)

Ne yalan soyleyeyim, Baxter Dury`nin son albumundeki parcalarin bir kismi da arkadasimin bir bas ve davulla kaydettigi o parcanin muzikalitesini hatirlatiyor bana. Ama dinlemekten de kendimi alamiyorum.

Sonradan gelen not: Pek cok yayin kurulusu da iyi puanlar vermis "Happy Soup"a.

The Sunday Times ****
The Mirror **** 
The Guardian ****
The Fly ****
NME 8/10
Q Magazine 4/5 
The Sun 4/5


No comments: