Sunday, January 30, 2011

Öğrenciye Yıllardır İndirimli Yemek Vermenin Birinci Yılında

Başlıktaki cümleyi Beşiktaş'taki bir esnaf lokantasının dağıttığı el ilanında okumuştum, belki 15 sene evvel... Şimdi hatırlamamın sebebi, benim de haftanın albümü seçimini gelenekselleştirmek arzum. Burada her pazar akşamı size bir albüm önermek istiyorum. Ancak kafam biraz karışık. Haftanın albümü o günlerde en çok takıldığım albümler arasından seçilecek ama illa yeni tarihli mi olması gerekiyor, işte bunu bilemiyorum. Neyse ben düşüne durayım, bu haftanın albümü Alexander Hacke and Danielle de Picciotto'dan gelsin, "Hitman's Heel". Hacke, Einstürzende Neubauten'ın basçısı, kendisini Fatih Akın filmi "Köprüyü Geçmek"in anlatıcısı olarak da hatırlayabilirsiniz. Danielle de Picciotto ise Amerikalı bir Berlin aşığı, ressam, müzisyen, yönetmen.


Pazar günleri film izlemeyi alışkanlık haline getirdim bir süredir. Ancak "haftanın filmi" köşesi yapabileceğime söz vermiyorum. Neyse sözü uzatmayalım, bugünkü filmimiz Coen Kardeşler'in son yapımı "True Grit". Coen'lerin her filmine bayılmasam da, hepsi de, şöyle ya da böyle, kalbur üstü oluyorlar. "True Grit" Charles McColl Portis'in aynı adlı romanından (1968) sinemaya yapılan ikinci uyarlama. İlk versiyonda John Wayne oynuyormuş.
Kendini seyrettiren, gayet akıcı bir hikaye. Başrollerde Jeff Bridges ve Matt Damon. Bir de Hailee Steinfeld adında filmdeki gibi 14 yaşında bir genç kız. Buradaki rolüyle en iyi yardımcı kadın oyuncu Oscar'ına aday olmuş. İzlediğinize pişman olmazsınız bence. 

Sonradan Gelen Not: Neden yardımcı oyuncu dalında? Kız düpedüz başrolde oynuyor. 

No comments: