Wednesday, May 19, 2010

Demsala Dawi: Şewaxan

Ya da Türkçesiyle Son Mevsim: Şavaklar... Dersim civarında yaşayan Şavakların hayatına kamerasını tutmuş Kazım Öz. Bir önceki belgeseli "Fırtına"nın da methini duymuş ancak seyredememiştim. Neyse, geçen gün bir sinemada "Şavaklar"ın fragmanını izleyince çarpıldım. Bugün tamamını izleyince de filmi çok beğendim. Büyük emek harcandığı, dantel gibi işlendiği belli... Reha Erdem'e de bir seyretmesini tavsiye ediyorum. Böyle "insan ne filan" sorularının cevabını arıyor ya... (Bu arada Semih Kaplanoğlu'na da laf geçirmek istiyorum ama meşhur üçlemesinin sadece ilk filmini izledim. Ayrıca Reha Erdem'in "Kaç Para Kaç"ını da çok sevdiğimi söylemeliyim. Benim tüylerimi diken diken eden unsurlar başka, şimdi uzun uzun açıklayamayacağım.)

İlginç bir ayrıntı, bugün sinema salonu (Pera Sineması küçük bir salon ama olsun) ağzına kadar doluydu, öyle ki koridora sandalyeler yerleştirdiler. Artık çarşamba halk günü olduğu için mi, yoksa özel bir grup mu kapatmıştı sinemayı, bilemiyorum. Neyse esas konuya gelelim, güzel filmler çekiliyor arkadaşlar, keyfini çıkaralım. Siz de benim gibi koyunlar, keçiler ve çobanlar hakkındaki filmleri seviyorsanız, "Demsala Dawi: Şewaxan"yı mutlaka izleyin.

No comments: